sobota, 30 listopada 2013

Ciasteczka otrębowe z sezamem

Mąż był swojego czasu na diecie Dukana i chociaż ja sama na owej diecie wytrzymałam całe 3 (słownie: TRZY!) dni, to po gotowaniu dla męża zostały mi pewne dobre nawyki. Uważam także, że niektóre przepisy Dukana, w ulepszonej wersji, są naprawdę bardzo smaczne i godne polecenia. Także dzisiaj, na bazie dukanowych ciasteczek otrębowych, proponuję swoje ciasteczka otrębowe z sezamem. Takie dobre, zdrowe "zapychacze" :) Można do nich dodać inne dodatki, np. obecną teraz sezonowo żurawinę!

Przepis podstawowy TUTAJ.



  • 6 łyżek otrąb owsianych
  • 1 szklanka mleka 2% lub wyżej
  • 1 płaska łyżka cukru (może być brązowy)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • sezam (ja lubię dużo, więc dałam 3 czubate łyżki)
Otręby wraz z cukrem zagotować. Gotować mieszając, aż do zgęstnienia masy i odparowania większości mleka (masa musi być dosyć gęsta). Ostudzić ją, następnie dodać pozostałe składniki i dobrze wymieszać. Nakładać na blaszkę, wyłożoną papierem do pieczenia. Formować kółka, spłaszczając je łyżką.


Piec w 180'C przez ok. 10-15 minut (do złotego koloru).

2 komentarze:

  1. Też kiedyś byłam na Dukanie i myślę, że masz rację, niektóre przepisy Dukana warto zachować.

    OdpowiedzUsuń