piątek, 9 maja 2014

Drożdżówki z serem i wiśniami

Podstawowy przepis na te drożdżówki wzięłam z bloga moje pasje. Odkąd na niego trafiłam, wiedziałam, że takie drożdżówki po prostu MUSZĘ zrobić. Ale że w lodówce zamiast serka mascarpone miałam zwykły, sernikowy biały twaróg, zrobiłam podmiankę. Dodałam wiśnie. I wiecie co? Bułeczki były PYSZNE. Oczywiście, jak widać na zdjęciu, zbyt ciasno je poukładałam i połączyły się ze sobą brzegami - nic to, że były kwadratowe, i tak zniknęły w mgnieniu oka... Koleżanka, która została poczęstowana, stwierdziła, że "pomijając ten ser - ciasto bułeczkowe jest fenomenalne".


Składniki na ok. 16 do 18 bułeczek.

Na ciasto:
  • 570g mąki pszennej
  • 250 ml ciepłego mleka
  • 100g masła
  • 2 czubate łyżki sera białego do serników (u mnie President w wiadereczku)
  • 2 jajka
  • 7 łyżek cukru
  • 25g świeżych drożdży lub 14g drożdży suszonych
  • szczypta soli
Na nadzienie:
  • 550g sera białego do serników
  • 1 całe jajko
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1 aromat waniliowy
Dodatkowo: 1 roztrzepane jajko do posmarowania bułeczek przed pieczeniem oraz wiśnie (świeże wydrylowane, słoikowe-kompotowe odsączone).

Drożdże rozpuścić w mleku wraz z cukrem i odstawić na 15 minut. Pozostałe mleko wymieszać z roztopionym masłem. Gdy drożdże zaczną rosnąć, wszystkie składniki na ciasto połączyć i wyrobić. Moje ciasto nie kleiło się, lecz według oryginalnego przepisu, gdy będzie się kleić, można podsypać je odrobinę mąką - nie za dużo, ponieważ im mniej mąki, tym bardziej miękkie bułeczki. Wyrobione ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (ok. 1,5 godz).

W tym czasie wszystkie składniki na nadzienie zmiksować na jednolitą masę.

Wyrośnięte ciasto jeszcze raz krótko wyrobić, a następnie podzielić na części (u mnie wyszło 18 bułeczek). Uformować kulki, przełożyć je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, lekko spłaszczyć i zostawić jeszcze na 30 minut do ponownego wyrośnięcia. Po tym czasie zrobić w nich wgłębienia i przełożyć do nich masę serową. Odstawić na dodatkowe 10 minut. Następnie poukładać na masie serowej wiśnie, a brzegi bułeczek posmarować roztrzepanym jajkiem.

Wstawić do nagrzanego do 200'C piekarnika i piec ok. 20 minut, do złotego koloru.

5 komentarzy:

  1. Wygląda bosko!

    Świetny blog!:)

    Zapraszam do mnie!
    Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może kiedyś znajdziesz u mnie cos ciekawego :)

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. drożdzówi z serem uwielbiam, ale zamiast wiśni dałabym inne owoce :) to już indywidualna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mnie! Wygląda naprawdę smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. ale gdzie ja wchodzę o tej porze?????
    przepyszne na bank! no ja to chcę!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyjaciółka mam racje- wyglądają fenomenalnie. na pewno wypróbuję

    --
    http://kawawszklance.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń